Masz pytania?+48223072892

DIADORA

filtry

  • Sezon
  • Właściwości
SORTUJ filtry

SORTUJ


Bardzo nam przykro, brak towarów tej kategorii.

„Diadora“ jest włoskim producentem obuwia i odzieży sportowej z siedzibą Caerano di San Marco (Veneto). Jest spółką-córką „Geox“. Założona w 1948 roku, działa również w Brazylii, USA, Hongkongu, Australii i w Bangladeszu.

W chwili obecnej „Diadora“ produkuje szeroki asortyment odzieży, w tym koszulki, koszulki polo, bluzy, kurtki, spodnie, spodenki i odzież uciskową. Spółka produkuje również obuwie (obuwie piłkarskie i inne obuwie sportowe). „Diadora“ prowadzi także sprzedaż piłek do gry w piłkę nożną na rynku amerykańskim.

Pochodzenie i rozwój

„Diadora“ została założona w 1948 roku przez Marcello Danieli, który w niniejszej branży zaczął pracować jako bardzo młody człowiek. Swoją firmę „Diadora“ nazwał nazwą zaproponowaną przez przyjaciela. Niniejsze słowo wywodzi się z nazwy, którą bizantyjscy Grecy nadali miastu Dalmacji – Zadar. Na początku nazywany „de ladera“ lub „z Zadaro“ został niewłaściwie skopiowany i przetłumaczony z języka dalmatyńskiego na język łaciński i po drodze stał się „Diadora“. Danieli, przy pomocy żony z sukcesem zaprezentował swój pierwszy produkt – obuwie do wspinaczki górskiej.

Połowa lat osiemdziesiątych to czas, gdy Diadora zaistniała w kategorii piłkarskiej, gdzie swojej pomocy w postaci doradztwa w kwestiach marketingowych udzielił Roberto Bettega. Przedsiębiorstwo weszło też na rynek tenisa, podpisując umowę sponsoringową z Björnem Borgiem.

Pod koniec lat dziewięćdziesiątych napastnik AC Milan Marco van Basten został twarzą marki i przyczynił się do wyprodukowania swoich osobistych butów „San Siro Van Basten“. Pośród innych znanych piłkarzy, którzy stali się ambasadorami „Diadory“, znaleźli się George Weah, Roberto Baggio, Giuseppe Signori, Francesco Totti, Roy Keane i Antonio Cassano.

Rok 2000

Obuwie do biegania „Diadora Mythos Axeler“

W 2008 roku „Diadora SpA“ wraz z „Win Hanverky Holdings Limited“  założyło nowe przedsiębiorstwo „Winor International Company Limited“, które korzysta ze znaku handlowego „Diadora“ w Chinach, Hongkongu i Makao. Odpowiada za produkcję, proces twórczy, reklamę, rozwój i handel produktów oznaczonych marką handlową „Diadora“ w w/w krajach.

W 2009 roku „Diadora“ doszło do porozumienia z założycielem i prezesem włoskiego przedsiębiorstwa produkującego obuwie „Geox“ Mario Moretti Polegato, aby ten nabył majątek przez część inwestycyjną LIR swojej rodziny.

Od tego czasu „Diadora“ sponsorowało kilka klubów piłkarskich, zaopatrując ich w drużynowe stroje piłkarskie, np. norweski klub „Eliteserien“, „Viking FK“ i „FK Bodo / Glimt“.