Masz pytania?+48 22 1284920

Filtrai

  • Rozmiar
    Obuwie
    36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46
  • Kolor
  • Materiały
  • Cena
    Od: PLN
    Do: PLN

Dr. MARTENS

1507621552_dr-martens-logoDr. Martens

Dr Martens odwołuje się do ludzi o swoim własnym, indywidualnym stylu, których łączy ten sam duch –  autentyczność. Ludzi, którzy posiadają dumne poczucie samo-ekspresji. Ludzi, którzy są inni.

Stylowe, proste formy obuwia Dr. Martens sprawiają, że buty są częścią indywidualnego i bardzo charakterystycznego stylu. Praktyczność zapewnia im ich słynna wytrzymałość i wygoda, dzięki czemu idealnie sprawdzą się na koncertach i na mieście. Na poziomie emocjonalnym, są one oznaką sposobu myślenia i siły charakteru.

Jednak nie zawsze tak było: oryginalnie Dr. Martens produkował skromne buty robocze, które przez pewien czas sprzedawane były jako buty ogrodnicze. W jaki sposób te praktyczne obuwie stało się ikoną jednej z najbardziej kulturowych marek? To ciekawa i wyjątkowa historia ...

Od 1901 roku w małym angielskim miasteczku Wollaston w Northamptonshire, rodzina Griggs znana była z produkcji butów. Miejsce to było sercem angielskiego przemysłu obuwniczego. W ciągu 60 lat obuwie Griggs zapracowało sobie na świetną reputację jako producent solidnych, wytrzymałych butów roboczych.

Nikt nie przypuszczał, że Dr. Martens nagle stanie się marką wielokulturową, uwielbianą przez skinheadów - którzy dumnie bronili brytyjskiego stylu klasy robotniczej. Wkrótce potem Pete Townshend z The Who stał się pierwszą znaną osobą, która nosiła obuwie Dr. Martens jako symbol dumy z klasy robotniczej i buntowniczej postawy. W ten sposób zarówno pierwsza generacja skinheadów, jak i Townshend wpłynęli na przebieg historii marki, zmieniając funkcjonalne obuwie robocze w podstawę subkultury.

Ten streetowy trend również rozpowszechnił się wśród kobiet, które kupowały proste 8-dziurkowe buty męskie w małych rozmiarach, a następnie zmieniały je wedle upodobań (np. kwiatami). W międzyczasie amerykańscy muzycy Hardcore po przyjeździe z trasy koncertowej po Wielkiej Brytanii, zapoczątkowali trend na obuwie Dr. Martens w Ameryce.

Grunge postawił świat muzyki mainstreamowej na głowie i wziął Dr. Martens w długą podróż. Po powrocie do Wielkiej Brytanii Britpop zbuntował się przeciwko tak zwanej bezsilności " loser kid’ ", ale robił to w tych samych butach, w 1460.

Pojawienie się nu-metalu i bardzo wczesnego emo  sprawiło, że but przyjął się również wśród fanów nowych gatunków muzycznych. Marka stała się również synonimem kultury festiwalu.

Wkrótce po czterdziestych urodzinach marki sprzedaż spadła tak dramatycznie, że wszystkie brytyjskie fabryki musiały zostać zamknięte, aby zapobiec bankructwu. W 2003 r. rozpoczęła się rewitalizacja słynnej marki z pomocą projektantów mody z całego świata, którzy na nowo interpretowali i dopasowywali klasyczny but 1460 do potrzeb klienta.

W 2007 r. fabryka Cobbs Lane w Northampton rozpoczęła produkcję ręcznie wykonanych butów Dr. Martens Originals, co spowodowało odrodzenie się marki.

W czasach globalnej wioski i mediów społecznościowych, zmienił się każdy aspekt kultury młodzieżowej i stylu subkulturowego. Indywidualiści, fani i różne subkultury nadal uwielbiają Dr. Martens, przyciągając go wyjątkowym, alternatywnym apelem i autentycznością w świecie homogenizacji.

W 2010 r. na nowo odrodzony Dr. Martens obchodził pięćdziesiątą rocznicę: pięć dekad, które były świadkiem przyjęcia przez różne zespoły, gwiazdy, muzyków i indywidualne jednostki. Każdy z nich przemieniał i dopasowywał buty do własnych potrzeb, postaw i tożsamości.

Bez muzyki Dr. Martens pozostałby butem roboczym.

Muzyka grup, które promowały buty Dr. Martens, stała się nieodłącznym elementem marki.

Dr martens apačia